November 20, 2020
学務チーム等の窓口再開のお知らせAcademic Affairs Team, Graduate School of Interdisciplinary Information Studies will partially reopen as stated below
学務チーム等の窓口再開のお知らせ
窓口業務を一部再開いたします。
再開後も、感染拡大防止対策を引き続き実施する必要がありますので、ご協力くださいますようお願いします。
1.再開後の業務時間(窓口業務時間は短縮となります)
○窓口業務時間:平日 10:30~12:00,13:30~16:00
2.再開する窓口
◯学務チーム / 留学生支援室
※窓口でなければ対応できない用件以外は、引き続き、可能な限りEメール(gakumu@iii.u-tokyo.ac.jp)で問い合わせください。
3.自動証明書発行機について(利用可)
情報学環本館1階(利用可能時間帯 9:00~17:00)
参考:全学共通 自動証明書発行機設置場所
※現在、学内への入構制限のため窓口での証明書発行業務は、原則、郵送のみの対応としています。
4.注意事項
・窓口では感染防止対策に取り組んでいます。
・再開後は通常時よりも待ち時間が長くなる場合があります。
・利用者が殺到し、感染予防の観点から見て望ましくない密集状態になった場合には、予告なく窓口業務・自動証明書発行機の稼働を停止する場合があります。
ご了承ください。
Academic Affairs Team, will partially reopen as stated below
Infection disease control measures will still need to be conducted even after the office reopens.
We ask for your kind understanding and cooperation
1.Office hours of the reopening(Office hours will be shorter than the usual hours.)
◯Office hours: 10:30~12:00,13:30~16:00 (on weekdays)
2.Office hours of the reopening
◯Academic Affairs Team / International Student Office
※Please use e-mail(gakumu@iii.u-tokyo.ac.jp) for inquiries and avoid coming to offices as much as possible.
3.Automatic Certificate Issuing Machine(Available)
located at the 1st floor of iii Main Building(available between 9:00~17:00) Reference:Automatic Certificate Issuing Machine(All Campus)
※During the period of restriction of campus entry, we accept ONLY POSTAL APPLICATION (the resume date hasn’t been decided).
4.Notes
・Infection disease control measures will be conducted at the office counters.
・Waiting time will be longer than usual right after reopening.
・Offices and services will be closed/stopped without notice if a large wave of visitors causes the office spaces to be crowded with people,as this is counterproductive to preventing infection.